Въпросникът на Пруст

Кое смятате за най-голямото си постижение?

Това, че се опитвам да надскачам страховете си. Иначе много се гордея и с професионалното си развитие, нищо че непрекъснато имам съмнения, че не съм си на мястото и не заслужавам нищо, което ми се случва.

Каква е представата ви за пълно щастие?

Свобода, размах, вълнение, но и спокойствие, сигурност. И любов, винаги любов, но само ако е споделена.

Какво е сегашното ви състояние на духа?

Непримиримо.

Какво е любимото ви занимание?

Много обичам да се разхождам и да слушам музика едновременно. Четенето, превеждането. Много обичам да гледам сериали, ама много.

Кое е най-ценното ви притежание?

Умът ми.

Какво или кой е голямата ви любов?

С риск да прозвуча цинично, не вярвам в голямата любов. Просто намирам, че е сковаващо да мислиш, че има един-единствен човек, едно-единствено нещо.

Кое е любимото ви пътуване?

Пътуването ми до Лисабон (тъй де, животът ми там).

Коя е най-изявената черта на характера ви?

Инатът, макар че предпочитам да е чувството ми за хумор.

Къде и кога сте били най-щастлив?

На най-неочаквани места и в най-неочаквани моменти.

Какво ненавиждате най-силно?

Много неща ме дразнят, но чак да ненавиждам… Ако трябва да посоча нещо – малодушието.

Кой е най-големият ви страх?

Да умра сама.

Коя е най-странната ви привичка?

Например това, че винаги трябва да вървя отляво.

Кой жив човек презирате най-силно?

О, няма такъв човек.

За какво съжалявате най-много?

Колко време съм загубила да се тревожа.

Какъв талант най-силно бихте искали да притежавате?

Много ми се иска да мога да танцувам. За съжаление, съм пълно дърво.

Къде бихте искали да живеете?

В София.

Какво за вас представлява най-голямото нещастие?

Загубата, самотата, чувството за безизходица.

Кое е качеството, което цените най-много у един мъж?

Щедростта.

А у една жена?

Самоиронията.

Кое свое качество най-силно не одобрявате?

Правя много компромиси и не се застъпвам за себе си. И понякога съм жлъчна.

А в другите?

Дребнавостта, агресията, простотията, несъобразителността.

Какво цените най-много в приятелите си?

Интелекта, чувството за хумор, емпатията.

Кой е любимият ви измислен персонаж?

Алиса и Емил от Льонеберя.

Кои са героите ви в реалния живот?

Мама.

На кой жив човек се възхищавате най-много?

Пак мама. Много харесвам и главната редакторка в издателството, в което работя. Ако един ден стана главен редактор, бих искала да съм като нея.

Коя добродетел смятате за най-надценена?

Искреността.

При какви обстоятелства лъжете?

Принципно много зле лъжа, но да речем, когато смятам, че лъжата ще е по-щадяща от истината.

Кои думи или фрази са ви паразитни?

Моля, как може, смисъл, ебаси.

Ако можехте да промените едно нещо в себе си, кое би било то?

Склонността да се извинявам за всичко, да се тревожа за всичко и да се обвинявам за всичко.

Кои са любимите ви имена?

Филип и Рада, и само да съм чула някой да ми ги е взел.

Как бихте искали да умрете?

Предимно никак.

Ако можехте да умрете и да се завърнете като човек или вещ, като какво бихте се завърнали?

Като себе си.

Девиз?

“Speak in extremes, it’ll save you time.”

2 thoughts on “Въпросникът на Пруст

  1. което ми напомня за едно твое бъдещо интервю като преводач *кашлюк-кашлюк*

Leave a comment